21
apr

T&C: Psychológia spotrebiteľa_ako s nami obchodníci manipulujú

lebo diskusií ktorá sa sústredí na tie najväčšie problémy dnešnej doby a ponúka nástroje na ich prekonanie za pomoci výskumov. Ak zmeníte alebo odhalíte svoje paradigmy (vzorce správania), ultimátne tak môžete úspešne zmeniť jednotlivé časti vo vašom živote, a tým aj váš život.

Tentoraz sme sa venovali tomu, ako s nami obchodníci dokážu manipulovať. Pričom 95% nákupných rozhodnutí sa deje podvedome!

Uvedieme pár príkladov:

  • Niektorý obchodníci, ak vám chcú predať produkt robia to, že ten produkt vám dajú do ruky. A keď ho už držíte, je ťažké sa ho vzdať. Máte pocit, že ho už  vlastníte a tak ho väčšinou kúpite. Čo môžete urobiť je to, že ak vás najbližšie zastaví obchodník a bude vám niečo ponúkať, akonáhle sa pri ňom zastavíte, svoje ruky prekrížte za chrbát a nenechajte  ich voľne vedľa seba. Tým zabránite tomu, že keď vám niečo bude chcieť podať, vy to automaticky nechytíte do ruky.
  • Keď mi nedokážeš vysvetliť nápad do 20 sekúnd, buď je zlý, alebo mu nerozumiete dostatočne (v biznise to má pomenovanie „elevator pitch“). Jednoduchšie informácie si mozog rýchlejšie zapamätá, potom si skôr na ne vie spomenúť a preto ich podvedomie považuje za dôležité. Veľa krát to využívajú politici keď používajú jednoduché frázy, slogany a aj keď niekedy dokopy nič poriadne nepovedia, väčšinou im ľudia veria.

Všetkým zúčastnením ďakujeme a vidíme pri ďalšom worskhope 🙂

Sleduj aj IG Teórie Iracionality. Nájdeš tam kopec behaviorálnych zaujímavostí